Blog

Zoals eerder aangekondigd bereikt het traditionele telefonienetwerk van KPN het einde van zijn levensduur. Daarom zal de dienstverlening voor ISDN1/2 en ISDN/PSTN meervoudig per 1 september 2019 worden beëindigt. Dit heeft directe impact op alle bedrijven die nog bellen met ISDN2 of een meervoudig analoge of ISDN2-verbinding hebben.
Zoals eerder aangekondigd bereikt het traditionele telefonienetwerk van KPN het einde van zijn levensduur. Daarom zal de dienstverlening voor ISDN1/2 en ISDN/PSTN meervoudig per 1 september 2019 worden beëindigt. Dit heeft directe impact op alle bedrijven die nog bellen met ISDN2 of een meervoudig analoge of ISDN2-verbinding hebben.

Gelukkig kunnen wij klanten die afscheid moeten gaan nemen van ISDN drie goede alternatieven bieden; Hosted telefonie, HIP Trunk of Vast-mobiel integratie. We zetten ze even voor je op een rijtje: 

Futureproof met je centrale in de cloud!

– Kostenbesparend
– Betere belkwaliteit
– Vele extra opties zoals bijvoorbeeld callcenter functionaliteit en call recording
– Makkelijk aan te passen, uit te breiden en op te schalen in aantal gebruikers, telefoonnummers en opties
– Betrouwbare en stabiele oplossing
– Integratie met mobiele telefonie mogelijk

Rekenvoorbeeld:

Optie: HIP Trunk

Je bestaande centrale en toestellen blijven gebruiken!

De bestaande ISDN Centrale kan ook aangesloten worden op een HIP Trunk. Deze oplossing is eigenlijk een tussenstap naar Hosted Telefonie en is geschikt voor de klant die zijn ISDN centrale wenst te behouden en geen grote wijzigingen wil binnen zijn omgeving.Hiervoor ondersteunt wij gateways die bij installatie direct werkend kunnen worden opgeleverd (zero touch provisioning).

Rekenvoorbeeld:

Optie: Vast-mobiel integratie

Breikbaar op vast, bellen met mobiel!

Deze oplossing is ideaal voor bedrijven die alleen mobiele toestellen of gebruikers een vast én mobiel toestel wil geven. Gebruikers zijn bereikbaar op hun vaste- en/of mobiele nummer. Migratie naar deze oplossing is makkelijk en snel en de belkosten vanaf het vaste toestel zitten in het mobiele abonnement.

Rekenvoorbeeld: 

Maakt u momenteel nog gebruik van ISDN? Dan is het verstandig om snel actie te ondernemen. Onze adviseurs helpen u graag met de juiste oplossing voor uw bedrijf. Neem gerust contact met ons op. 
Lees Verder
Niemand houdt van wachtwoorden maar een sterk wachtwoord is een basis vereiste om datalekken en cyberaanvallen te voorkomen. Toch is het de vraag hoe lang we nog gebruiken zullen gaan maken van wachtwoorden.
Niemand houdt van wachtwoorden maar een sterk wachtwoord is een basis vereiste om datalekken en cyberaanvallen te voorkomen. Toch is het de vraag hoe lang we nog gebruiken zullen gaan maken van wachtwoorden. Wachtwoorden zijn onhandig (het is de grootste ergernis van veel ICT-gebruikers). Met de toenemende cyber criminaliteit worden er steeds meer eisen gesteld aan de complexiteit van het wachtwoord die ook nog eens om de 90 dagen gewijzigd moet worden. Resultaat; we hebben zoveel verschillende wachtwoorden dat we ze eigenlijk nu al niet meer kunnen onthouden.

Maar ook is het de vraag hoe veilig wachtwoord zijn, met behulp van social engineering zijn simpele wachtwoorden te achterhalen op het darkweb zijn complete databases vol met wachtwoorden te koop. Het bezit van het gebruikersnaam en wachtwoord is bij veel apps voldoende om toegang te kunnen krijgen tot al uw gegevens.

Multi-factor authenticatie

En dus verplichten steeds meer bedrijven hun en personeel om gebruik te gaan maken van multifactor authenticatie ook wel 2FA (2-factor authenticatie) genoemd. Mutlifactor authenticatie voegt een extra authenticatie laag toe bovenop de gebruikersnaam en het wachtwoord. Bijvoorbeeld een push bericht op je telefoon die vraagt of het klopt dat je wilt inloggen op jouw e-mailaccount vanuit Rotterdam.

Password less

Microsoft werkt momenteel hard aan een wereld zonder wachtwoorden. Microsoft wilt dit gaan bereiken met behulp van Azure AD. Een onderdeel van Microsoft 365 dat het inloggen van verschillende apps aan elkaar koppelt en daarmee het inloggen op meerdere apps vanuit 1 login actie mogelijk maakt. 

Password-less maakt medewerkers productiever maar ook het beheer van de omgeving wordt eenvoudiger. Een medewerker die uit dienst gaat hoeft maar één keer geblokkeerd te worden om toegang tot meerdere applicaties te blokkeren. 

Windows Hello

Windows Hello is een andere functie waarmee Microsoft het gebruik van wachtwoorden wilt laten vervangen. Windows Hello maakt gebruik van biometrische authenticatie door met behulp van een speciale camera jouw gezicht of vingerafdruk te scannen. Herkend de camera jou als persoon dan word je ingelogd zonder dat je hiervoor een wachtwoord nodig hebt. Windows Hello is een standaard functionaliteit van Windows 10 en is eenvoudig in te schakelen.

Door Azure AD en Windows Hello met elkaar te combineren heb je helemaal geen wachtwoord meer nodig om in te loggen op jouw verschillende apps. Niet alleen Microsoft maakt gebruik van deze techniek, ook de nieuwe iPhone X van Apple kent deze functionaliteit als Face ID.

Een wereld zonder wachtwoorden

Bedrijfsdata beter beveiligd en medewerkers productiever maken, het zijn 2 voordelen van een password-less omgeving. Een wereld zonder wachtwoorden is geen toekomstmuziek maar nu al mogelijk met behulp van Windows 10 en Microsoft 365. Neem gerust eens contact op om te kijken hoe we jouw organisatie password-less kunnen maken.
Lees Verder
Feyenoord
Onlangs berichtte de Telegraaf dat Feyenoord 2 miljoen euro misliep voor de overgang van Stefan de Vrij naar Lazio Roma in 2014. De reden: spear phishing met een valse domeinnaam. De Italiaanse club ontving een nep-mail die van Feyenoord leek te komen. Het geld belandde in handen van een onbekende maatschappij en kwam nooit aan bij Feyenoord.
Onlangs berichtte de Telegraaf dat Feyenoord 2 miljoen euro misliep voor de overgang van Stefan de Vrij naar Lazio Roma in 2014. De reden: spear phishing met een valse domeinnaam. De Italiaanse club ontving een nep-mail die van Feyenoord leek te komen. Het geld belandde in handen van een onbekende maatschappij en kwam nooit aan bij Feyenoord.
Stefan de Vrij vertrok in 2014 naar Lazio Roma voor een transfersom van in totaal 8,5 miljoen euro. Lazio Roma ontving in die periode de nep-mail die afkomstig leek van Feyenoord en boekte 2 miljoen euro over. Niet wetende dat het geld regelrecht naar hackers ging. Justitie in Italië onderzoekt deze zaak nog steeds.

Spear phishing
Het lijkt erop dat Lazio Roma de dupe is geworden van een spear phish. Waar phishing zich vaak richt op een hele grote groep mensen, richt spear phishing zich op een hele specifieke groep of organisatie. Spear phishing is vaak tot in de puntjes uitgedacht. Cybercriminelen stemmen hun aanpak vaak zorgvuldig af op het slachtoffer door middel van social-engineering. Zo maken ze hun berichten en websites zo persoonlijk en echt mogelijk. Op die manier lukt het hackers om topmanagers en financieel directeuren nep-mails te sturen met linkjes naar malafide websites of met bijlagen die malware bevatten. In dit geval gaat het om een financiële transactie, maar het kan bijvoorbeeld ook gaan om intellectueel eigendom, handelsgeheimen, militaire geheimen en andere vertrouwelijke informatie.

Hoe bescherm je je hier tegen?
Steeds meer bedrijven zijn slachtoffer van (spear) phishing en identiteitsfraude. Hoe kun je dit voorkomen? Pim Pastoors, productmanager bij SIDN: “Het is altijd slim om de afzender van het mailadres te controleren. Check of de domeinnaam de naam van de organisatie bevat, of de naam van de organisatie goed gespeld is en of het mailadres de juiste landcode heeft. Het makkelijkste is om te kijken naar de domeinnaam in de corporate communicatie van het betreffende bedrijf. Twijfel je? Bel desnoods het bedrijf op om te checken of de mail echt van hen komt.”

Actief monitoren
Voor Feyenoord is het vervelend dat ze nu al zo lang moeten wachten op het restbedrag van de transfer. Maar er zijn ook andere risico’s. Blijkbaar zijn er kwaadwillenden die zich online voordoen als Feyenoord. In dit geval gaat het om een transfer, maar wellicht proberen deze hackers in de toekomst ook supporters te misleiden. Op dat moment loop je als club en als merk het risico op reputatieschade. Voor Feyenoord is het daarom slim om hun merknaam ook actief te bewaken als het gaat om malafide domeinnamen. Onze domeinnaambewakingsservice is daarvoor een heel geschikte tool. Hierin zie je alle geregistreerde domeinnamen die sterk op jouw domein- en/of merknaam lijken. Met behulp van een risicoprofiel en indicatoren classificeren we de gevonden domeinnamen. Op die manier is snel te zien of een domeinnaam mogelijk voor gevaar zorgt. Pastoors: “Ik adviseer dit alle bedrijven met een sterke brand identity.”

Bron: SIDN

Lees Verder
Big Data
In samenwerking met Strated Consulting hebben wij recentelijk een aantal projecten opgeleverd waarbij wij data vanuit verschillende databronnen visualiseren in een helder Power BI dashboard; van data naar informatie. Edwin de Boer van Strated Consulting deelt in dit blog zijn kennis over het strategische proces voorafgaande aan het ontwikkelen van de dashboards.
B-K IT Solutions werkt nauw samen met verschillende partners om haar klanten het optimale dienstaanbod te kunnen bieden. In samenwerking met Strated Consulting hebben wij recentelijk een aantal projecten opgeleverd waarbij wij data vanuit verschillende databronnen visualiseren in een helder Power BI dashboard; van data naar informatie. Edwin de Boer van Strated Consulting deelt in dit blog zijn kennis over het strategische proces voorafgaande aan het ontwikkelen van de dashboards:
Verreweg de meeste organisaties hebben wel eens gehoord van KPI’s (kritieke prestatie indicatoren) en werken er waarschijnlijk ook mee. In het hedendaagse technologische tijdperk is er vaak een overvloed aan data beschikbaar en ook uw medewerkers registreren waarschijnlijk genoeg (en vaak meer dan hen lief is). De vraag is echter: hoe krijgen we uit alle beschikbare data de juiste informatie? Meten we waar we op sturen en sturen we op wat we willen weten? In samenwerking met BK IT solutions ondersteunt Strated Consulting bedrijven en overheden bij het bepalen van welke informatie noodzakelijk voor hen is om hun werkprocessen en dienstverlening te optimaliseren. Dit kan variëren van interne (bedrijfsvoeringsfactoren) tot externe variabelen (gericht op primair proces). Hiertoe hebben wij een methode ontwikkeld waarin door middel van enkele stappen grote verbeterslagen gemaakt kunnen worden. Onderstaande figuur vat de uitgangspunten samen.
Bij onze methode worden analysevaardigheden (snel tot de juiste kern kunnen komen), affiniteit met proces- en dienstverleningsoptimalisatie, ICT kennis en data visualisatie expertise gecombineerd. Dit kan dan onder meer leiden tot een KPI real time wallboard, waarvan u hieronder een voorbeeld ziet. Uiteraard is maatwerk vereist en stelt onze aanpak u in staat maximaal uw eigen accenten te leggen.
In de afgelopen jaren hebben wij naar volle tevredenheid samengewerkt met BK en we hopen dat nog lang te blijven doen. De unieke combinatie van ICT kennis, expertise omtrent data visualisatie en kennis van de optimalisatie van bedrijfsprocessen en organisaties heeft voor vele klanten al zijn waarde bewezen.

Dat de kracht van data uw bedrijf kan helpen in een hogere versnelling is voor de meeste wel duidelijk. Vaak ontbreekt het aan de kennis en ervaring om dit op de juiste en meest efficiente manier in te regelen. Wilt u ook meer doen met de mogelijkheden van big-data? Neemt u dan gerust contact met ons op voor een vrijblijvende inspiratie sessie in samenwerking met Strated Consulting. 
Lees Verder
“Oke Google, set the temperature to 21 degrees and order a pizza”. Het tijdperk van de persoonlijke assistenten is aangebroken. Alles regelen en controleren vanuit je luie stoel, ideaal toch!?
“Oke Google, set the temperature to 21 degrees and order a pizza”. Het tijdperk van de persoonlijke assistenten is aangebroken. Alles regelen en controleren vanuit je luie stoel, ideaal toch!?

Bij ons op kantoor hebben wij sinds kort zo’n persoonlijke assistent staan in de vorm van een slimme speaker; de Google Home. De Google Home is een compacte speaker van Google met ingebouwde microfoon om commando’s via jouw stem te herkennen. De Google Home kan gekoppeld worden aan andere slimme apparaten zoals bijvoorbeeld een slimme thermostaat, verlichting of een koffiezetapparaat. Maar de Google Home kan ook gewoon gebruikt worden als spraak gestuurde radio of bluetoothspeaker. Naast de Google Home is de Amazon Echo een grote concurrent van de Google Home. Amazon maakt gebruik van Alexa als slimme assistent. Inmiddels hebben ook Apple, Microsoft en Sonos slimme speakers aangekondigd, deze zulle naar verwachting dit kwartaal nog uitkomen. Sonos maakt gebruik van Alexa de slimme assistent van Amazon, Apple gaat in haar HomePod gebruik maken van Siri de persoonlijke assistent die ook te vinden is in o.a. de iPhone. Microsoft maakt gebruik van Cortana, minder bekend dan Siri maar wel standaard aanwezig in alle Windows 10 apparaten.

Hoe werkt de Google Home?

De intelligentie van de Google Home bevindt zich in de cloud er is dus ook altijd een internetverbinding nodig om met de Google Home te werken. De microfoon staat altijd aan maar data wordt alleen naar de cloud gestuurd op het moment dat de microfoon is geactiveerd. Dit doe je met het commando “Oke Google” van daaruit kun je commando’s sturen zoals bijvoorbeeld “give me a recipe for chocolate chip cookies” of “turn on the lights in the livingroom”.

De Google Home is officieel nog niet te koop in Nederland, de bediening gaat bij ons op kantoor dan ook nog in het Engels. Ook werken sommige functies nog niet zo is het in Nederland nog niet mogelijk om eten te bestellen of een reservering te maken voor een restaurant.

Hoe slim is een slimme speaker echt?

Inmiddels hebben wij de Google Home ongeveer een maand op kantoor staan en is het duidelijk dat deze speakers niet zo slim zijn als Google wilt laten geloven. Uiteindelijk doe je net als op een computer niets meer dan commando’s geven maar dan via je stem in plaats van via een toetsenbord of muis. Op het moment dat Google bepaalde commando’s ook niet kent kan hij hier ook niets mee, daarnaast zit de intelligentie uit eindelijk in de cloud en niet in de speaker zelf.

Amazon en Google zette beide in op het bijhouden van boodschappenlijstjes via de slimme assistent.
Met name Amazon zet hier in combinatie met een koppeling met hun webshop hard op in, zo is het mogelijk om een product uit de Amazon webshop te bestellen en te laten bezorgen als je creditcard is gekoppeld aan je Amazon account. Om dit proces te beveiligen is het mogelijk om een pincode aan te maken, waar Alexa bij een aankoop naar zal vragen.

Inmiddels hebben wij de Google Home ongeveer een maand op kantoor staan en is het duidelijk dat deze speakers niet zo slim zijn als Google wilt laten geloven. Uiteindelijk doe je net als op een computer niets meer dan commando’s geven maar dan via je stem in plaats van via een toetsenbord of muis. Op het moment dat Google bepaalde commando’s ook niet kent kan hij hier ook niets mee, daarnaast zit de intelligentie uit eindelijk in de cloud en niet in de speaker zelf.

Amazon en Google zette beide in op het bijhouden van boodschappenlijstjes via de slimme assistent. Met name Amazon zet hier in combinatie met een koppeling met hun webshop hard op in, zo is het mogelijk om een product uit de Amazon webshop te bestellen en te laten bezorgen als je creditcard is gekoppeld aan je Amazon account. Om dit proces te beveiligen is het mogelijk om een pincode aan te maken, waar Alexa bij een aankoop naar zal vragen.

Lees Verder
Office 365
ICT wordt door ondernemers allang niet meer gezien als de noodzakelijke kostenpost. Bedrijfsprocessen efficiënter uitvoeren, dienstverlening verbeteren en meer tevreden klanten. Een aantal punten waar ICT; bedrijven en instellingen in kan ondersteunen. In dit blog beschrijven wij waarom iedere organisatie Office 365 als fundament voor hun digitale transformatie zou moeten gebruiken.
ICT wordt door ondernemers allang niet meer gezien als de noodzakelijke kostenpost. Bedrijfsprocessen efficienter uitvoeren, dienstverlening verbeteren en meer tevreden klanten. Een aantal punten waar ICT; bedrijven en instellingen in kan ondersteunen. Digitalisering is een onderwerp dat tegenwoordig bij menig ondernemer dan ook hoog in de agenda staat. Bedrijven investeren veel geld in software om dit mogelijk te maken, de wereld draait op software. Tegelijkertijd benutten steeds meer bedrijven de voordelen van werken in de cloud met Office 365. Uit onderzoekt blijkt dat 90% van de MKB bedrijven in Nederland de komende 5 jaar verwacht gebruik te gaan maken van 1 of meerdere cloud diensten.

Office 365 als fundament van uw digitale transformatie

Office 365 is bij uitstek geschikt als het fundament van uw digitale transformatie. Microsoft heeft met Office 365 de visie om bedrijven en personen over de gehele wereld productiever te maken. Microsoft investeert veel in nieuwe tools om dit mogelijk te maken en blijft de dienst maandelijks verbeteren met nieuwe diensten om de digitale transformatie bij bedrijven te stimuleren.

Als ondernemer moet u zich af vragen of de mogelijkheden van de cloud of specifieker Office 365 wel volledig benut om het optimale uit uw bedrijf te halen? Wij zien veel bedrijven die cloud diensten gebruiken maar niet verder komen dan het hosten van e-mail en bestanden. Of dure software aanschaffen terwijl een goed geimplementeerde Office 365 omgeving tot hezelfde of een beter resultaat leidt. Zonde!

B-K IT Solutions helpt organisaties om het optimale uit hun bestaande ICT oplossingen te halen

Als ICT dienstverlener en Microsoft Cloud Specialist helpen wij MKB bedrijven om het optimale uit hun bestaande ICT oplossingen te halen. Wij proberen met onze blogs onze klanten te attenderen op nieuwe updates en functionaliteiten. Daarnaast bieden wij de Office 365 inspiratie sessie waarin wij op een interactieve manier de klant meenemen opzoek naar pijnpunten in de huidige bedrijfsprocessen en zoeken naar oplossingen voor deze problemen vanuit het Microsoft cloud platform. Ook simpele zaken komen aanbod zoals hoe kunnen we met behulp van Onenote papierloos vergaderen? Hoe kunnen we op een goede manier documenten delen met onze klanten? en hoe kunnen we efficient gezamenlijk aan een project werken?

Heeft u interesse in een Office 365 inspiratie sessie specifiek en exclusief voor uw organisatie? Neemt u dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Lees Verder
Surface Familie
De Surface producten bestaan uit krachtige hardware die naadloos integreren met Windows 10 om de gebruiker zo de optimale Windows 10 beleving te geven. Door de diverse apparaten in de Surface familie is er altijd wel een apparaat dat past bij uw organisatie en medewerkers. In dit blog leest u alles over de nieuwste apparaten uit de Surface familie.
Microsoft timmert de laatste jaren hard aan de weg met de Surface producten. De Surface producten bestaan uit krachtige hardware die naadloos integreren met Windows 10 om de gebruiker zo de optimale Windows 10 beleving te geven. De Surface producten vormen de intelligent edge in de Microsoft visie waarbij de samenwerking met de intelligent cloud er voor moet zorgen dat medewerkers productiever zijn en efficiënter kunnen samenwerken.

De surface lijn wordt regelmatig bijgewerkt en bestaat momenteel uit de volgende modellen:

Surface Pro 4

De Surface Pro 4 is licht genoeg om overal met je mee te nemen en krachtig genoeg om hem als volledig desktopwerkstation te gebruiken. De Surface Pro 4 heeft een toetsenbord waardoor deze ook als tablet gebruikt kan worden en met het optionele dockingstation creëer je een vaste werkplek. De tablet heeft accu die tot 9 uur mee kan en is krachtig genoeg voor grafische werkzaamheden. De pen kan gebruikt worden voor het maken van schetsen of aantekeningen. 

Surface Book

De Surface Book heeft net als de Surface Pro een afneembaar toetsenbord waardoor deze ook als tablet gebruikt kan worden. De Surface Book possitioneert zich als de ultieme laptop die is gebouwd om te presteren. De Surface Book heeft een strakke en stevige behuizing en de accu kan tot 16 uur mee. De NVIDIA grafische kaart en i7 processor zorgen ervoor dat de laptop zelfs geschikt is voor de meest zware grafische 3D toepassingen. 

Surface Laptop

De Surface Laptop is de nieuwste toevoeging aan de Surface familie. Je hoeft niet te kiezen tussen power en licht reizen. Met maar 1,25 kilo biedt de Surface Laptop een ideale balans van beide, plus een een lange accuduur tot wel 14,5 uur. De Surface Laptop heeft een 13,5″ aanraakscherm met ultradunne randen. Het toetsenbord is gemaakt van alcantara waardoor het een prachtig uiterlijk heeft en makkelijk is te onderhouden. 

Microsoft positioneert de Surface Laptop vooral als laptop geschikt voor het onderwijs maar zijn licht gewicht maakt de laptop ook goed geschikt voor medewerkers die veel onderweg zijn. 

Surface Studio

Met de Surface Studio wilt Microsoft een nieuwe dimensie geven aan all-in-one pc’s. De Surface Studio is ontworpen om creativiteit vorm te geven, het 28 inch scherm kan rechtop gebruikt worden of plat om erop te tekenen als een tekentafel. Met de Surface Studio transformeer je een werkplek in een studio. Het strakke design staat prachtig in elk kantoor en de hardware is geschikt voor de meest zware grafische toepassingen. 

Surface Hub

De Microsoft Surface Hub is gemaakt voor teamwork en zeer geschikt voor de moderne werkplek. De Surface Hub biedt qua mogelijkheden de beste manier om te creëren en te brainstormen met anderen zowel binnen als buiten de vergaderzaal. Naast de ingebouwde samenwerkingsopties zoals Skype for Business, Microsoft Office en Whitboard, kan de Surface Hub worden aangepast met een breed gamma van toepassingen. Universele apps die zijn ontworpen voor Windows 10 kunnen ook op de Surface Hub worden gebruikt en op groot scherm worden getoond. Je kunt ook apps van je persoonlijke apparaten aansluiten en deze vanuit de Surface Hub aansturen. De Surface Hub is leverbaar in twee schermgrootten (84″ en 55″). 
Door de diverse apparaten in de Surface familie is er altijd wel een apparaat dat past bij uw organisatie en medewerkers. Wilt u advies of vrijblijvend eens één van de bovenstaande apparaten uit proberen? Neemt u dan contact met ons op. 
Lees Verder
Microsoft Inspire
Van 9 tot en met 13 juli organiseerde Microsoft het evenement Microsoft Inspire. Microsoft Inspire is het jaarlijkse partner event van Microsoft dat dit jaar werd gehouden in Washington D.C. Tijdens Microsoft Inspire presenteert Microsoft haar laatste producten, ontwikkelingen, visie en missie. Interessante ontwikkelingen voor onze klanten rondom digitale transformatie, cloud, AI en nieuwe diensten.
Van 9 tot en met 13 juli organiseerde Microsoft het evenement Microsoft Inspire. Microsoft Inspire is het jaarlijkse partner event van Microsoft dat dit jaar werd gehouden in Washington D.C. Tijdens Microsoft Inspire presenteert Microsoft haar laatste producten, ontwikkelingen, visie en missie. Interessante ontwikkelingen voor onze klanten, wij hebben de keynotes daarom intensief gevolgd.

Enabling Digital Transformation

Satya Nadella, CEO van Microsoft begon met de eerste keynote van Microsoft Inspire. Hij opende met de missie van Microsoft: “Empower every person and organisation on the planet to achieve more”. Hij sprak over de kansen en de uitdagingen van de digitale transformatie voor alle bedrijven. Microsoft wilt haar partners en klanten helpen om de digitale transformatie te stimuleren.

Digitale transformatie: Van Cloud naar Intelligent Cloud

De cloud is gemeengoed geworden en vrijwel elke organisatie tegenwoordig werkt al (gedeeltelijk) in de cloud. De intelligent cloud moet organisaties helpen met hun digitale transformatie en daardoor de productiviteit verhogen. Voor de intelligente cloud richt Microsoft zich op het gebruik van AI (Artificial Intelligence) in de toekomst moet AI onderdeel worden van elke applicatie. Hierdoor is het mogelijk om de data die op apparaten wordt verzameld te analyseren en te ondersteunen, zoals bijvoorbeeld een slimme assistent. Deze slimme apparaten worden door Microsoft de Intelligent Edge genoemd; bijvoorbeeld de Microsoft Surface Hub. De combinatie van Intelligent Cloud en Intelligent Edge moet organisaties en personen nog productiever maken. Een gaaf voorbeeld hiervan is de mogelijkheid om vanuit een vliegticket in je mailbox direct een agenda punt aan te maken of automatisch in te checken via Outlook. Andere voorbeelden zijn de integratie van Azure Machine Learning met Excel om automatisch inzichten te verzamelen of automatisch een Powerpoint design maken aan de hand van 3 verschillende afbeeldingen. Deze voorbeelden zijn door Sonia Dara van Microsoft gepresenteerd

De intelligent cloud biedt enorm veel mogelijkheden die door middel van Windows 10 en Office 365 spoedig hun weg naar de werkplek van onze klanten zullen vinden.

Nieuw product: Microsoft 365

Grootste nieuws op de eerste dag van Microsoft Inspire was de introductie van Microsoft 365. Microsoft 365 is een bundel van verschillende Microsoft producten: Office 365, Enterprise Mobility Suite + Security en Windows 10. Veel organisaties maken al gebruik van deze losse producten. De bundel Microsoft 365 zorgt ervoor dat deze onderdelen gezamelijk interessant geprijsd worden en beter met elkaar samenwerken. Microsoft 365 komt er in 2 varianten; Microsoft 365 Business voor bedrijven tot 300 medewerkers en Microsoft 365 Enterpise voor grotere berijven. Microsoft 365 Enterprise biedt diverse extra funtionaliteiten die ook voor kleinere bedrijven interessant kunnen zijn zoals Skype for Business met de mogelijkheid om extern te bellen (PSTN Calling). Microsoft 365 gaat begin augustus in preview en zal voor het einde van het jaar op de markt worden gebracht voor ongeveer 20 dollar per gebruiker.

Security by design

Microsoft 365 helpt organisaties hun informatie te beschermen in een wereld waar cybercriminaliteit toeneemt en criminelen steeds slimmer te werk gaan.  Microsoft 365 versleuteld en beveiligd documenten tussen verschillende apparaten en helpt tegen tegen phishing, ransomware en andere beveiligingsrisico’s. Ook in de security gaat Microsoft AI toepassen, zo herkend de cloud automatisch wanneer een document vertrouwelijk is en gaat hier dan ook op een gepaste manier mee om.

GDPR

Naast een sessie over de maatregelen die Microsoft neemt om cybercriminaliteit tegen te gaan presenteerde Microsoft ook de flinke investeringen die zij heeft gedaan in een dataprivacy systeem om te voldoen aan de regelgeving rondom de GDPR (General Data Protection Regulation) of in Nederland ook wel bekend als de AVG (Algemene Verodening Gegevensbescherming). Die vanaf 25 mei 2018 binnen de EU moet worden gehandhaaft.
Microsoft zet hard in op het gebruik van Microsoft Dynamics als belangrijk onderdeel van de digitale transformatie van organisaties. Linkedin is vorig jaar overgenomen door Microsoft, data uit Linkedin en Microsoft Dynamics zal in het vervolg worden gecombineerd. Hierdoor krijgen bedrijven inzicht in informatie zoals het dienstverband van personeel of belangrijke beslissingsnemers uit een organisatie. De cloud zorgt er daarbij voor dat data en intelligentie samen worden gebracht, zodat gebruikers slimme oplossingen tot hun beschikking krijgen.

Nieuwe tools for kleine bedrijven

Eerder dit jaar heeft Microsoft Outlook Customer Manager en Microsoft Booking voor kleine bedrijven toegevoegd als gratis dienst aan Office 365. Tijdens Inspire kondigde Microsoft 3 nieuwe tools aan die geïntegreerd met Office 365 zullen werken.

Microsoft Connections – Een simpele e-mail marketing service. 

Microsoft Listings – Een eenvoudige manier om bedrijfsinformatie zoals nieuwsberichten automatisch te publiceren op verschillende sites en media. 

Microsoft Invoicing – Een nieuwe manier om professionele facturen naar klanten te versturen en deze sneller betaald te krijgen.

Azure Stack

Ook nieuw geïntroduceerd tijdens Microsoft Inspire is Azure Stack. Met Azure Stack kunnen bedrijven lokaal eigen servers plaatsen die draaien op het Azure platform. Dit kan handig zijn voor bedrijven waar snelle internettoegang niet mogelijk is zoals bijvoorbeeld cruise schepen. Ook kritische applicaties waarbij snelle toegang noodzakelijk is of bedrijven die hun data vanwege regel en wetgeving verplicht lokaal moeten hebben staan kunnen hiervan profiteren. Azure Stack is een hybride cloud-platorm en het is daardoor eenvoudig om voor bepaalde toepassingen zoals Machine Learning de rekenkracht van de cloud te gebruiken. Dell EMC, HPE en Lenovo zijn inmiddels als eerste partijen begonnen met het leveren van Azure Stack.

Digitale transformatie van uw organisatie?

Bent u benieuwd hoe u door middel van de digitale transformatie uw organisatie efficiënter en productiever kunt laten werken? B-K IT Solutions is Microsoft Cloud Partner en implementeert slimme oplossing op basis van de techniek van Microsoft zoals Office 365. Neemt u gerust contact om vrijblijvend te sparren over de mogelijkheden voor uw organisatie.

Wilt u de keynotes van Microsoft Inspire zelf terugkijken? Microsoft heeft deze online gepubliceerd

Lees Verder
dubbele authenticatie
Digitale veiligheid en cybersecurity zijn momenteel een hot issue, er lijkt geen dag voorbij te gaan zonder grootschalige hack of ransomware uitbraak. Het is daarom van enorm belang dat uw IT veilig en up-to date is en dat u gebruik maakt van een sterk wachtwoord. Bij dubbele authenticatie wordt naast het wachtwoord gevraagd om een 2e handeling in het authenticatieproces zodat u de veiligheid sterkt verhoogd. In dit blog leest u meer over dubbele authenticatie en hoe u dit kunt inschakelen.
Digitale veiligheid en cyber security zijn momenteel een hot issue, er lijkt geen dag voorbij te gaan zonder grootschalige hack of ransomware uitbraak. Het is daarom van enorm belang dat uw IT veilig en up-to date is en dat u gebruik maakt van een sterk wachtwoord.

Vandaag de dag duikt steeds meer de vraag op of een sterk wachtwoord wel voldoende is om uw data en privacy te beveiligen. Wachtwoorden kunnen vanuit andere databases worden ontvreemd en het kan bij de verkeerde mensen terecht komen. Een persoon die u goed kent zou uw wachtwoord kunnen raden, al dan niet met behulp van de veiligheidsvragen.

Wat is dubbele authenticatie?

Een goede oplossing om dit probleem te voorkomen is door gebruik te maken van dubbele authenticatie. Bij dubbele authenticatie wordt naast het wachtwoord gevraagd om een 2e handeling in het authenticatieproces. Dit kan een kaartlezer zijn(denk aan het systeem van de Rabobank), SMS met een unieke code of simpeler een push bericht dat om toestemming vraagt wanneer u wilt inloggen. Iemand die in het bezit is van uw wachtwoord kan daar niks mee zonder in het bezit te zijn van het apparaat dat de 2e authenticatie uitvoert.

Dubbele authenticatie werkt simpel

Uiteraard wilt u dat de veiligheid van uw organisatie zo hoog mogelijk is maar dit mag liever niet ten koste gaan van het gemak en de productiviteit van uw medewerkers. Onderstaande video laat zien hoe simpel de dubbele authenticatie via onze secure authentication oplossing van ESET verloopt. U voert uw wachtwoord in vervolgens krijgt u een push bericht op uw smartwatch of mobiele telefoon. Na bevestiging wordt u automatisch ingelogd.

ESET Secure Authentication

ESET Secure Authentication is een simpele oplossing waarmee u uw medewerkers al voor 60 euro per jaar een versterkte beveiliging kunt aanbieden. Hiermee beveiligd u niet alleen uw desktops en interne kantoorapplicaties maar ook uw VPN verbinding, Remote Desktop of externe cloud diensten zoals Office 365. ESET Secure Authentication integreert volledig met uw bestaande IT omgeving. Daarnaast is het mogelijk om bepaalde locaties bijvoorbeeld de vaste werkplek op kantoor uit te sluiten van de noodzaak aan dubbele authenticatie.

Gratis dubbele authenticatie in Office 365

Maakt u momenteel al gebruik van Office 365? Dan kunt u vanuit de Office 365 beheerdersportal dubbele authenticatie voor uw gebruikers gratis inschakelen. Office 365 maakt hiervoor gebruik van dubbele authenticatie via een unieke SMS code of u kunt gebruik maken van de Microsoft Authenticator app.

In deze handleiding leest u hoe u gratis dubbele authenticatie in Office 365 kunt inschakelen.

B-K IT Solutions adviseert het gebruik van dubbele authenticatie

Wij adviseren bedrijven maar ook particulieren om gebruik te maken van dubbele authenticatie. De toename van digitalisering en tegelijkertijd cybercriminaliteit zorgt ervoor dat u een verantwoordelijkheid heeft voor de privacy en veiligheid van data en persoonsgegevens van u en uw medewerkers. Steeds meer diensten zoals Office 365, Dropbox, Linkedin en Facebook bieden mogelijkheden om dubbele authenticatie gratis in te schakelen.

Wilt u advies over de digitale veiligheid van uw organisatie of het gebruik van dubbele authenticatie op de juiste manier? Neemt u dan gerust contact met ons op.

Lees Verder
powerbi
Door de toenemende digitalisering in het bedrijfsleven ontstaat er steeds meer data, dit wordt ook wel Big Data genoemd. Deze data is voor organisaties erg waardevol maar wordt niet altijd volledig benut omdat het te veel informatie is of te complex om te bekijken. In dit blog beschrijven wij de mogelijkheden om big data te visualiseren in 1 dashboard met behulp van Microsoft Power BI.
Eerder schreven wij een blog over het belang van KPI’s inzichtelijk maken binnen uw organisatie met behulp van een tv op kantoor. Een tv ophangen is eenvoudig maar hoe zorgt u ervoor dat uw tv deze KPI’s op een goede manier weergeeft?

Door de toenemende digitalisering in het bedrijfsleven ontstaat er steeds meer data, dit wordt ook wel Big Data genoemd. Deze data is voor organisaties erg waardevol maar wordt niet altijd volledig benut omdat het te veel informatie is of te complex om te bekijken.

In dit blog beschrijven wij de mogelijkheden om big data te visualiseren in 1 dashboard met behulp van Microsoft Power BI zodat u meer inzicht krijgt in uw organisatie.

Wat is Microsoft Power BI?

Power BI is een pakket van Microsoft en sindskort ook een onderdeel van Office 365. Power BI maakt het mogelijk om gegevens vanuit verschillende databronnen inzichtelijk te maken en deze inzichten te delen. De inzichten komen tot leven in de Power BI dashboards die 360-graden beeld geven van de belangrijkste statistieken op één plaats en real time. Deze inzichten kunnen weergegeven worden op elk device (Power BI Mobile apps) en kunnen sinds kort zelfs weergegeven worden in web- of mobiele applicaties (Power BI Embedded).

De databronnen van Power BI kunnen in de cloud aanwezig zijn, bijvoorbeeld een database in Microsoft Azure maar er zijn ook meerdere standaard koppelingen met cloud services beschikbaar zoals Google Analytics, Exact, Mailchimp, Facebook en Dynamics CRM. Met behulp van PowerBI Gateways is het mogelijk om data vanuit een lokale database te importeren en bijna real-time weer te geven in de cloud dashboards.

Power BI is gratis voor alle Office 365 gebruikers, wanneer u gebruikt wil maken van de Pro versie dan kost deze 8,40 per maand per gebruiker. Bij het Office 365 Enterprise E5 abonnement is Power BI Pro gratis inbegrepen.

PowerBI-versies

Marketing dashboard

Voor dit blog hebben wij een dashboard ingericht dat vrijwel voor elke organisatie van toegevoegde waarde kan zijn. Een simpel dashboard met inzichten dat in minder dan een uur tijd is te bouwen. Het dashboard bevat de volgende koppelingen:

 – Google Analytics voor website statistieken.
 – Google Adwords voor campagne statistieken
 – Mailchimp voor statistieken vanuit nieuwsbriefcampagnes
 – Facebook voor statistieken over onze social media activiteiten op Facebook

bi marketing dashboard
Bovenstaande bronnen zijn als standaard koppeling beschikbaar in PowerBI. Een compleet overzicht van de standaard databronnen is hier te vinden. Naast deze standaard beschikbare koppelingen is vrijwel elke database of toepassing te koppelen met behulp van de Power BI Gateway.

Microsoft Power BI Desktop

De Power BI Desktop applicatie maakt het mogelijk voor gebruikers om drag-and-drop data te connecten en uiteindelijk visualisaties weer te geven op dashboards. Deze dashboards kunnen vervolgens gepubliceerd worden naar de cloud, zodat ze te gebruiken zijn door collega’s of in software applicaties. Power BI is een Windows Applicatie en om deze te gebruiken dient er een Power BI abonnement aangeschaft te worden.

Het gebruik van Power BI omvat o.a. de volgende stappen:

1. Databronnen connecten
2. Data opschonen en transformeren
3. Data analyseren en weergeven in dashboards
4. Publiceren en weergeven op elk device of gebruiken in software applicaties

Power-BI-Desktop

Microsoft Power BI Gateway

Met de Power BI Gateway is het mogelijk om bestaande databronnen, on-premise, te connecten zodat deze gebruikt kunnen worden in de Power BI dashboards. De Gateway is er in twee varianten; de Personal en de Enterprise variant. De Gateway is een software applicatie die de synchronisatie verzorgd tussen de databron en de Power BI cloud. Uiteraard heeft de Enterprise variant meer mogelijkheden, o.a. Live Connection to Analyses Services en DirectQuery voor SQL Server.
Power BI Gateway
PowerBI app

Microsoft Power BI Mobile apps

De Power BI gepubliceerde dashboards zijn op mobiele apparaten te bekijken. Er zijn apps beschikbaar voor iOS (iPad of iPhone), Apple Watch, Android phone en Windows 10 telefoons. Met de mobiele app is het o.a. mogelijk om interactie te hebben met de rapporten, en alerts te ontvangen als er data wijzigt.

Microsoft Power BI Embedded

Power BI Embedded is een Microsoft Azure service die het mogelijk maakt voor developers om interactieve rapporten te gebruiken in web- en mobiele applicaties.  De bestaande architectuur of opzet van deze applicaties hoeft hiervoor niet aangepast te worden en zodoende is het gebruik van Power BI Embedded een laagdrempelige manier om visualisaties te maken en te gebruiken. Gebruikers van de web- of mobiele applicatie hebben geen licentie nodig van Power BI. De Software leverancier betaalt alleen het gebruik van de Power BI visualisaties (o.a. per weergave). Op dit moment (12 juni 2016) is Microsoft Power BI Embedded nog in preview en zijn er een beperkt aantal datasources beschikbaar. Dit zijn Azure SQL Database, Azure SQL Data Warehouse en Spark on Azure HDInsight. De autenticatie en authorisatie van de visualisaties verloopt middels App Tokens.
Flowchart

Power BI integreren met Digitale Werkplek

Voor onze digitale werkplek oplossingen Workspace as a Service en Digitale Werkplek voor de Zorg is het nu ook mogelijk om widgets vanuit Microsoft Power BI te integreren in uw digitale werkplek.
Workspace 365

B-K IT Solutions en Power BI

Het is duidelijk dat het visualiseren van uw bedrijfsdata veel voordelen kan hebben voor vrijwel elke organisatie. Door de visualisatie kijgen uw medewerkers meer inzicht in de processen die zij uitvoeren wat de productiviteit bevorderd. Ook kan de data u helpen om de wensen van uw klanten beter te begrijpen. Niet alleen via een tv op kantoor maar ook onderweg via de app of als integratie in uw intranet.
 
Wilt u in uw organisatie ook aan de slag gaan met Power BI? Wij kunnen uw organisatie helpen met advies en een plan voordat het project start. Zo weet u zeker dat de KPI’s die u voor ogen heeft ook daadwerkelijke toegevoegde waarden creëren voor uw organisatie. Neem voor meer informatie contact met ons op.
Lees Verder