Klantverhaal

Tien minuten wachten voordat uw computer is opgestart en werken via een trage verbinding, die zelfs geregeld uitvalt, zit u als ondernemer niet op te wachten. Hoogendijk Electric uit Krimpen aan den IJssel bevond zich in zo'n situatie waarbij de IT niet werkte zoals het zou moeten. Lees de rest van het klantverhaal om te ontdekken tegen welke problemen Hoogendijk Electric aanliep en hoe wij dit hebben opgelost!

Tien minuten wachten voordat uw computer is opgestart en werken via een trage verbinding, die zelfs geregeld uitvalt, zit u als ondernemer niet op te wachten. Hoogendijk Electric uit Krimpen aan den IJssel bevond zich in zo’n situatie waarbij de IT niet werkte zoals het zou moeten. Lees de rest van het klantverhaal om te ontdekken tegen welke problemen Hoogendijk Electric aanliep en hoe wij dit hebben opgelost!

Efficiënt werken via snelle en degelijke verbindingen

Kees Hoogendijk, Hoogendijk Electric: “Voor ons is het belangrijk dat we snel kunnen werken en optimaal kunnen communiceren met partners en collega’s. Maar onze internetverbinding viel vaak weg, de PC’s waren traag en hadden problemen met opstarten, e-mails kwamen niet binnen en werden niet verstuurd en we hadden een defecte harde schijf op de server. Onze vorige IT partner slaagde er niet in om adequaat oplossingen hiervoor te bieden. Via het internet kwamen wij bij B-K IT Solutions terecht, mede door de goede referenties van andere bedrijven uit Krimpen aan den IJssel hebben wij B-K IT Solutions uitgenodigd om te bespreken wat de mogelijkheden zijn. ”

Een nieuwe IT omgeving

Bas, B-K IT: “Toen ik bij Hoogendijk Electric op bezoek kwam zag ik gelijk een leuke uitdaging. Het grootste probleem was dat er geen e-mail meer verstuurd kon worden omdat het ip adres van Hoogendijk op een zwarte lijst stond.In eerste instantie hebben wij er binnen 1 uur voor gezorgd dat mailen weer mogelijk was.

Hierop volgend hebben we samen met elkaar een inventarisatie van het huidige netwerk gemaakt en de wensen van Hoogendijk Electric met aanpassingen in kaart gebracht. Zo hebben we de complete server vervangen, Office365 geïmplementeerd, twee werkstations vervangen en alle interne gebruikersaccounts opnieuw ingesteld. De haperende internetverbinding die regelmatig uitviel, was het gevolg van een switch die niet meer goed werkte. Deze hebben we ook vervangen, zodat Hoogendijk Electric weer continu kan blijven draaien zoals het hoort.”

De service van B-K IT

Kees Hoogendijk, Hoogendijk Electric: “Eerder hadden we veel problemen en was het vaak onduidelijk wat de oorzaak was. Dankzij de ondersteuning van B-K IT hebben wij nu een nieuwe IT omgeving die inmiddels al een paar weken draait en zijn we erg tevreden. Zo nu en dan hebben we nog een kleine aanpassing nodig en deze kunnen we dan handig via een service ticket inschieten. Dat wordt dan opgepakt en als er contact nodig is, wordt dat altijd overlegd. Door het all-in beheer zijn al onze vragen ‘aanpassingen’ gedenkt in het contract en betalen wij één vast bedrag per maand. Bij een IT bedrijf moet je je echt thuis voelen en het idee hebben dat je begrepen wordt. En dat heb gevoel heb ik B-K IT! Om die reden zou ik hen ook wel bij andere collega ondernemers aanbevelen.

Wilt u ook snel en veilig werken? Neem gerust eens contact met ons op!

Lees Verder
Kortland Beheer B.V. voert het beheer van woningen en bedrijfspanden die vallen onder de vennootschappen van Van Herk Vastgoed. Het bedrijf heeft 6 medewerkers op kantoor waarvan een aantal ook regelmatig onderweg zijn.
Kortland Beheer B.V. voert vanuit Krimpen aan den IJssel het beheer van woningen en bedrijfspanden die vallen onder de vennootschappen van Van Herk Vastgoed. Het bedrijf heeft 6 medewerkers op kantoor waarvan een aantal ook regelmatig onderweg zijn.

Telefonieoplossing

Daphne van der Kaa, Kortland Beheer: “Vanwege onze verhuizing naar een nieuwe locatie waren we op zoek naar een telefonieoplossing. Hiermee wilden we tegelijkertijd een kostenbesparing realiseren. We hebben dit vraagstuk neergelegd bij onze eigen systeembeheerder, maar we kwamen ook in contact met B-K IT Solutions. Uiteindelijk bleek het verhaal dat B-K vertelde voor ons interessanter. Het programma dat zij aanboden, I AM Totaalcommunicatie, past qua mogelijkheden beter bij ons. We hebben er daarom voor gekozen om de samenwerking met B-K aan te gaan.”

I AM Totaalcommunicatie en Broadsoft telefooncentrale

Bas Kraan, B-K IT Solutions: “We zijn begonnen met het in kaart brengen van de wensen van Kortland Beheer. Vervolgens hebben we dit vertaald naar de juiste technische oplossing. Uiteindelijk hebben we samen voor onze oplossing gekozen bestaande uit I AM Totaalcommunicatie en een Broadsoft telefooncentrale in de cloud. Naast de kostenbesparing hebben we voor Kortland Beheer ook stappen kunnen maken in het efficiënter werken. Zo is er nu een keuzemenu, waardoor klanten altijd direct met de juiste medewerker worden doorverbonden. Onderweg kunnen medewerkers bellen en gebeld worden door de I AM app met hun zakelijke identiteit. Ook hebben wij Kortland Beheer geadviseerd om gebruik te maken van mobiele headsets. Dit werkt veel comfortabeler en efficiënter. Na de afronding van de implementatie hebben wij trainingen voor de gebruikers verzorgd en de bestaande KPN diensten opgezegd.”

Kostenbesparing en efficiëntieslag

Daphne van der Kaa: “Met onze nieuwe telefonieoplossing werken we een stuk efficiënter. Met behulp van het keuzemenu beantwoorden onze medewerkers bijna nog uitsluitend telefoontjes die ook daadwerkelijk voor hen bedoeld zijn. Tegelijkertijd besparen we op belkosten, omdat we bellen via het internet. De implementatie van de oplossing is heel goed bevallen. B-K heeft alles duidelijk uitgelegd waardoor we moeiteloos aan de slag konden. Als we nog vragen hebben worden we snel geholpen en indien nodig staan ze snel op de stoep. We kunnen B-K IT Solutions van harte aanbevelen en zullen ze zelf ook vaker inschakelen!”

Lees Verder
Een ICT bedrijf voor Roben Meat in Capelle aan den IJssel – Klantverhaal

Roben Meat B.V. importeert vers en bevroren vlees vanuit Zuid-Amerika en Nieuw-Zeeland. De afnemers voor deze producten bevinden zich in heel Europa, dit zijn horecagroothandels, horecaslagerijen, retail en vleeswerkende industrie. Als voorraadhoudend importeur is er dagelijks contact met leveranciers en afnemers om op behoeftes in te kunnen te spelen en de markt te volgen.

Een ICT partner in Krimpel aan den IJssel

Ben Rijnsburger, Roben Meat: “Nadat een van de eigenaren in 2008 het bedrijf had verlaten is Roben Meat verhuisd van Oss naar Krimpen aan den IJssel. We waren op zoek naar een bedrijf voor het onderhoud van onze automatisering, het oplossen van storingen en het meedenken over oplossingen. Automatisering en telefonie zijn de ruggengraat van onze onderneming. Als dit uit valt, kunnen we niets. Een ICT partner moet dit begrijpen en in staat zijn om snel te schakelen. Tijdens mijn zoektocht naar een aanbieder kwam ik bij Bas terecht. Hij was toen nog bezig met zijn opleiding en was al heel veel met automatisering bezig. Als hij er zelf niet uit kwam, nam hij contact op met anderen net zo lang tot hij een oplossing had gevonden. Met name zijn enthousiasme en kennis hebben de doorslag gegeven om deze jonge ondernemer een kans te geven om zich te ontplooien.”

Bas Kraan, B-K IT Solutions: “In de loop van de jaren hebben we al veel voor Roben Meat mogen doen. Een nieuwe server, het inrichten van werkplekken, verhuizingen, oplossingen van storingen en overstap naar VOIP telefonie. Momenteel zijn we bezig met het volgende project waarbij de servers en werkplekken volledig gaan migreren naar een online werkplek omgeving in de cloud. Hierdoor kan Roben Meat niet alleen efficiënter werken, maar ook nog eens geld besparen.”

Vertrouwen voor de lange termijn

Ben Rijnsburger: “De samenwerking met B-K verloopt goed. Het zijn allemaal jonge, gedreven mensen met kennis van zaken. Ze zijn altijd bereikbaar en heel erg oplossingsgericht. Bas is in het verleden met oplossingen gekomen die misschien niet altijd voor hem het meeste op leverden, maar die wel voor ons kostentechnisch beter uitpakten. Dat geeft vertrouwen voor de lange termijn. Zo hebben we het gevoel dat we een partner hebben die echt met ons meedenkt en niet alleen bezig is met eigen financiële winst.”

Heeft u ook behoefte aan een ICT partner voor de lange termijn waardoor u efficiënter kunt werken én geld bespaart? Neem gerust eens contact met ons op!

Lees Verder
Een betrokken ICT bedrijf voor NRG Tapes – Klantverhaal

NRG Tapes is producent van carry handle tape. Het bedrijf levert wereldwijd speciale tape aan beverage producenten om gemakkelijk multipacks te dragen voor consumenten.

Een nieuw ICT bedrijf

Gunther Rozen, NRG Tapes: “We waren niet tevreden over onze voormalige IT dienstverlener. Dit had te maken met zowel de prijs-kwaliteitsverhouding als met het beperkte contact dat zij met ons onderhielden. We waren daarom op zoek naar een ICT partner die wel voldeed aan onze verwachtingen. Via een zakenrelatie zijn we bij B-K IT Solutions terecht gekomen. We kregen een scherpe offerte en het contact met het jonge, enthousiaste team was direct goed. Dit heeft ons doen besluiten om voor de samenwerking met B-K IT Solutions te kiezen.”

Systeembeheer

Bas Kraan, B-K IT Solutions: “NRG Tapes is gevestigd in Breda, maar is wereldwijd actief. Het is daarom belangrijk dat medewerkers altijd toegang hebben tot de benodigde data, ook wanneer zij in het buitenland zijn. Om dit te realiseren hebben we gekozen voor Office 365 en VoIP telefonie. Voor een optimale kwaliteit en continuïteit van de systemen verzorgen wij het gehele systeembeheer voor NRG Tapes. Wanneer er zich storingen voordoen lossen wij deze grotendeels remote op. En als er een kritische storing is, zijn we binnen een uur op locatie om dit te verhelpen. Ook gaan we regelmatig langs om het persoonlijke contact te onderhouden. Hierbij hebben we strategisch overleg over de groei van NRG Tapes en bijbehorende ICT voorzieningen. Zo maakt het bedrijf altijd optimaal gebruik van de mogelijkheden van ICT.”

Gunther Rozen: “De samenwerking met B-K IT Solutions bevalt goed. Problemen en storingen worden snel en adequaat opgelost. Het contact is ook nog steeds goed. Bas heeft hart voor zijn onderneming en klanten. Hij doet net dat stapje extra. Voor menig MKB bedrijf past B-K IT Solutions prima in het plaatje. Ik kan ze daarom ook van harte aanbevelen en heb dit al meermaals gedaan!”

Heeft u ook te maken met uitdagingen op het gebied van ICT? Neem gerust eens contact met ons op!

Lees Verder
Werkplekbeheer bij Dekker Transport en Tankopslag – Klantverhaal

Dekker Transport en Tankopslag verzorgt de gehele logistieke keten van opslag, transport en handling van plantaardige oliën en vetten. Al drie generaties lang is Dekker actief vanuit Ouderkerk a/d IJssel, vlakbij de haven van Rotterdam. Het bedrijf heeft twee vestigingen in Ouderkerk a/d IJssel, een in België en een in Polen.

ICT partner

Sander Seppen, Dekker Transport en Tankopslag: “Voordat ik met B-K ging werken, deed ik als IT Manager alles zelf. Door de groei van het bedrijf en toenemende IT-vraagstukken hebben we er voor gekozen het beheer van de IT-infrastructuur uit te besteden. We waren hiervoor op zoek naar een deskundig beheerspecialist die adequaat reageert bij eventuele storingen en met verbetervoorstellen met betrekking tot de infrastructuur komt.  B-K had ons al geholpen met het realiseren van een paar IT-projecten. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het virtualiseren van het serverpark. Het enthousiasme van Bas en de kennis die hij al van onze organisatie had heeft ervoor gezorgd dat we B-K IT Solutions als ICT partner hebben gekozen.”

Server- en werkplekbeheer

Bas Kraan, B-K IT Solutions: “Dekker heeft 60 werkplekken, 20 servers en nog ongeveer 50 vrachtwagens die ook realtime in contact staan met de infrastructuur. Om ervoor te zorgen dat alles optimaal werkt, verzorgen wij het volledige systeembeheer. Zo ondervinden de processen geen hinder en heeft het bedrijf alle ICT kosten transparant en inzichtelijk. Bij vragen of storingen kunnen zij ook altijd contact met ons opnemen. Periodiek sturen we een update van alle tickets die zijn aangemaakt en wat de status daarvan is. Op deze manier nemen we Dekker de zorg voor de servers en werkplekken uit handen.”

Sander Seppen: “De samenwerking met B-K IT Solutions bevalt erg goed.  Het is prettig om te werken met een ICT partner die ons bedrijf goed kent en met ons meedenkt. Ik bespreek regelmatig met Bas de stappen die we kunnen nemen om de infrastructuur te vernieuwen en verbeteren. Door de samenwerking heb ik nu meer tijd om mij te richten op het automatiseren van de bedrijfsprocessen.”

Heeft u ook te maken met ICT uitdagingen door de groei van uw bedrijf? Neem gerust eens contact met ons op voor een adviesgesprek!

Lees Verder
Brava Expertise ruilde haar eigen telefooncentrale in voor een VOIP telefonie-oplossing van B-K IT Solutions. “Door de overstap hebben wij ongeveer 40% kunnen besparen op onze maandelijkse telefoniekosten en hebben wij een beter inzicht in de beschikbaarheid van onze experts” aldus Liesbeth Geurtsen van Brava Expertise.
Brava Expertise ruilde haar eigen telefooncentrale in voor een VOIP telefonie-oplossing
van B-K IT Solutions. “Door de overstap hebben wij ongeveer 40% kunnen besparen op onze maandelijkse telefoniekosten en hebben wij een beter inzicht in de beschikbaarheid van onze experts” aldus Liesbeth Geurtsen van Brava Expertise.

Brava Expertise

Brava Expertise is een bedrijf gevestigd in Maarn dat zich specialiseert in het allround schademanagement. 
Van het vaststellen tot het volledig managen van een schade.

Brava Expertise heeft 4 medewerkers op kantoor en meerdere experts die vooral onderweg zijn en vanuit huis werken.

Kostenbesparend en meer gebruiksgemak

Kostenbesparing was de belangrijkste reden voor Brava Expertise om te oriënteren naar een nieuwe telefonie-oplossing.
Door gebruik te maken van VOIP Telefonie is een aparte telefonielijn voor de thuiswerkers overbodig geworden en zijn alle telefonie- en faxlijnen op kantoor gebundeld tot één verbinding.

Naast de kostenbesparing is ook het gebruiksgemak een belangrijke reden.

Onderweg bellen de experts nu met Vast-Mobiel integratie waardoor de experts ook mobiel uitbellen met hun zakelijke nummer en dus hun mobiele nummer gescheiden houden voor klanten.

“Door onze nieuwe toestellen kunnen wij nu vanuit kantoor zien of onze experts telefonisch beschikbaar zijn, zodat we gemakkelijk gesprekken kunnen doorverbinden. Wij zijn dus echt enorm vooruit gegaan wat de telefonie betreft. Ook fijn dat jullie er zijn, zodat wij gelijk een contactpersoon hebben als er dingen niet goed gaan.”

Ook besparen?

Wilt u ook maandelijks kosten besparen doormiddel van VOIP of onze andere cloud oplossingen?
Vraag een gratis besparingsscan aan dan komen wij graag bij u langs om de mogelijkheden te bespreken.

Lees Verder
Familiebedrijf Breedveld Staal is een groothandel in staal- en metaalproducten. Het bedrijf richt zich op de staalverwerkende industrie in het groot Randstedelijk gebied. Ook heeft Breedveld Staal twee dochterondernemingen. Breedveld Halkranen is een handelsonderneming in gebruikte bovenloopkranen en aanverwante producten. Het net opgerichte USAM is een groothandel in ferro en non ferro producten en richt zich specifiek op de maritieme sector.

Familiebedrijf Breedveld Staal is een groothandel in staal- en metaalproducten uit Krimpen aan den IJssel. Het bedrijf richt zich op de staalverwerkende industrie in het groot Randstedelijk gebied. Ook heeft Breedveld Staal twee dochterondernemingen. Breedveld Halkranen is een handelsonderneming in gebruikte bovenloopkranen en aanverwante producten. Het net opgerichte USAM is een groothandel in ferro en non ferro producten en richt zich specifiek op de martieme sector.

Nieuw ICT bedrijf

Joanne Breedveld, Breedveld staal: “Het vorige ICT bedrijf waar wij mee samenwerkten voldeed niet meer aan de toegenomen wensen op het gebied van service en klantgerichtheid. Daarom waren wij op zoek naar een nieuw, jong en enthousiast ICT bedrijf in Krimpen aan den IJssel met passie en verstand van zaken. Een bedrijf waar ze 24/7 klaar staan en waar je met één telefoontje geholpen bent. Zonder keuzemenu, accountmanager en negen tot vijf mentaliteit. We zijn hiervoor terecht gekomen bij B-K IT Solutions, dat volledig voldoet aan deze wensen.”

Netwerkbeheer, systeembeheer en telefonie

Bas Kraan, B-K IT Solutions: “Voor een handelsonderneming als Breedveld Staal is ICT ontzettend belangrijk. Wanneer het bedrijf niet kan communiceren met klanten en leveranciers of geen toegang heeft tot belangrijke data, komen alle processen stil te liggen. Daarom verzorgen wij voor Breedveld Staal het netwerkbeheer, systeembeheer en de telefonie. Vooral omdat Breedveld Staal en USAM niet op dezelfde locatie gevestigd zijn, speelt ICT een belangrijke rol in een optimale samenwerking. Door middel van onder meer Office 365 en de VoIP oplossing I AM totaalcommunicatie, zijn de beide locaties in staat om intensief en efficiënt samen te werken.  Door goed te monitoren en alles te onderhouden voorkomen we veel problemen. Zo kan Breedveld Staal zorgeloos aan de slag.”

ICT projecten

Joanne Breedveld: “Het is prettig samenwerken met B-K IT Solutions. Ze staan altijd voor ons klaar, denken mee en pakken projecten professioneel aan. Voor de aanleg van onze glasvezelverbinding zijn zij bijvoorbeeld het aanspreekpunt voor alle betrokken partijen. Zo weten wij zeker dat alles goed geregeld wordt.  B-K IT Solutions heeft klanttevredenheid hoog in het vaandel staan en dat merk je. Daarnaast zijn de facturen die we ontvangen duidelijk en netjes. Zo is B-K eigenlijk alles wat je in een ICT bedrijf zoekt!”

Bent u met uw bedrijf ook in grote mate afhankelijk van een goedwerkende ICT omgeving? Neem gerust eens contact met ons op!

Lees Verder